3 sep. 2011

Timjas första båttur



Pappa: Vill du hänga med och segla? I så fall hämtar jag dig om 30 minuter.

Självklart vill vi segla!! Timja tyckte att det var riktigt läskigt i början. Bryggan och båthamnen var läskig och ännu läskigare var att stiga på båten. Men hon fanns sig snabbt och det dröjde inte länge förrän hon njöt riktigt ordentligt av båtturen. Hon satt och vädrade i luften och försökte fånga vattenstänk med munnen. Då jag ännu inte har någon flytväst till Timja hade jag en ordentlig uppsikt över henne, men visst blev man lite orolig då hon var helt fascinerad av "båtstänket" och såg ut att vilja hoppa efter vattenstänket i vilken sekund som helst.



Pappa var hungrig så vi lade till vid Styrsö. Där träffade hon welshen Elisabeth, vars ägare på en gång visste att Timja kom från Hallonbos då jag nämnde Lindome. Elisabeth och Timja fick leka av sig - de hade jättekul ihop!



Därefter åkte vi till en obebodd ö och lade till vid sandstranden. Så fort Timja kom i land bestämde hon sig för att bada. Därefter började hon upptäcka ön. Jag tror att Timja stormtrivdes där ute på öarna. På båtfärden hem var hon helt cool-lugn. Segling får tumme upp av Timja. När vi sedan kom hem sov hon länge och väl!! En lyckad utflykt.



2 kommentarer:

Timjas mattes mamma sa...

Vilka fina foton, tror t o m jag känner igen var ni gjorde strandhugget! Du MÅSTE skaffa flytväst till Timja. Kan du inte slänga ut någon av bilderna på fb?

elsofo sa...

Underbara bilder syrran! Vad kul att Timja gillade båtlivet :D

Skicka en kommentar