24 maj 2012

Timja har börjat springa :)

Nu har mitt liv tagit en ny vändning - jag har börjat träna : ) Detta har självklart påverkat Timja, då jag vill ha en träningspartner. Timja ställde genast upp som frivillig.

Tanken är att jag ska springa med Timja 3 ggr /vecka 30 min. Vi springer allén upp och ner, perfekt runda med svalkande skugga i vår-sommarens hetta. Timja älskar att springa - och gärna precis lite fortare än mig så att jag få dra i kopplet med jämna mellanrum. Men detta dragande försvinner oftast på hemvägen - då är till och med Timja trött! Och vilken tass-svett hon har!! :) Men glad är hon, och hon älskar när jag stretchar. Då kan hon kila under och tillbaks mellan mina ben som hon tror är uppställda som en hinderbana för henne.

Än så länge går "löpet" bra, funderar på att köpa något anpassat bälte som jag kan ha runt midjan där jag kan fästa kopplet. Men detta är nästa steg, först gäller det att få in vanan!!

Önska oss lycka till!

1 kommentar:

Gammal löpare, ja, du vet vem... sa...

Lycka till! Verkligen.
Bra att börja med små pass flera gånger i veckan. Ge inte upp. Snart kommer du att längta till träningspassen.
Vill du ha omväxling finns finfina spår i Bunketorp.

Skicka en kommentar