30 juli 2011

Smått och gott från vardagen

Timja ute på promenad.


Ännu en av Timjas sov-posér. Graciöst Timja, graciöst.


Timja. Grind. Ugn. Bacon.



Sjuk husse = snäll Timja
Det har nu gått en vecka sedan jag blev sjuk och äntligen börjar jag bli bättre! Kanske inbillar jag mig, men jag upplever att Timja har varit otroligt mycket lugnare inomhus denna vecka. Hon ser att jag går runt och hostar och undviker mig snällt, och busar istället i ett annat rum (oftast där Pär är). Jag har även fått mer slick-på-foten under dessa dagar och mer pussar i ansiktet. Hon kommer nog bli en omtänksam och fin vuxen dam!

Oj vad fint du går!
Hon har även blivit tusen gånger bättre på koppelträning. Nu kan man gå och faktiskt njuta av det stundtals. Ibland undrar man var hunden är, för det rycker ju inte i kopplet! Då blir man lite orolig och tittar nedåt, och då kollar hon upp så fint på en! Ja, det går framåt. Det gör det verkligen!

Tappar du din tand??
Idag visade hon kanske sitt första tecken på att det snart är dags för tand-byte. Det blödde lite från hennes framtand och det gick att små-vicka på den. Fast det är lite tidigt efter vad vi har läst, de tappar tänderna först vid 4-5 månader, så vi hoppas att det inte är något annat illasinnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar