26 aug. 2013

Hundutställning i Backamo


En trevlig dag med fina resultat på många sätt!

Idag var det dags att bege sig bort mot Ljungskile och Backamo. Nytt för i år: Giliath följde med! Det var nog lite spännande för Timja, inte fattade hon vad tjejgänget skulle med och göra. Jag trodde vi skulle ha gott om tid om vi var på plats vid 10.30, då jag beräknat att Timjas grupp borde börja tidigast 11.00. MEN: det blir lite förseningar och när vi är på plats 10.50 så skyndar Toftehagarna fram till oss och säger "DÄR är ni ju! Domaren bedömer i hyperspace-hastighet och vi ska in om 10 minuter!" PANIK. Både för Timja och mig. Vi blir  jätte-uppstressade och det hjälper ju inte att jag varit jättekissignödig de senaste 40 minuterna...  Jag inser att det bästa för Timja och mig just nu är att sätta oss ner och andas låååångsamt, lååååångsamt, om vi över huvudet taget ska ha någon chans. Fem minuter senare befinner vi oss i ringen och tada! Ett excellent! Tror både jag och Timja blev lite snopen!

Därefter var det tänkt att vi skulle ta bilen ut till havet och bada, men till vår glada överraskning låg det en sjö alldeles nedanför hundutställningen. Så då var det bara att traska ner! Lite bad för oss alla var belöning nog.

När vi kom hem till Lindome fick Timja gå på jakt efter det sista av utställningsgodiset (falukorv). Därefter somnade hon pladask på köksgolvet.

En lyckad, härlig dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar