13 apr. 2013

"Skäll inte på hunden" : hundmöte på Heden

                                             Från tisdagens tur i Slottskogen



Igår när jag och Timja skulle gå och handla så träffade vi en snäll farbror som föreslog att vi kunde vakta varandras hundar i omgångar medan vi var inne och handlade. Han tipsade mig även om morgondagens aktivitet på Heden och jag tänkte "varför inte"?  Jag hade ingen koll alls på vad det var för något, men jag tänkte att det kunde bli en fin promenad. Så Timja och jag går ut på vår sedvanliga morgonpromenad och jag tar henne till Heden. Oj vilket ståhej!!! Svenska kennelklubben hade anordnat ett informations-tränings-utbilnings-etc-etc-möte och det var jättemånga hundar som var där! Snacka om att Timja fick lite träning! :) Jag passade även på att träna henne vid "ring-träningen" där flera olika personer fick känna på henne. Timja är verkligen lite skum. Vissa personen hälsade hon glatt på och lät sig bli klappas och klämd av och fjäskade hur mycket som helst, andra sade hon tvär-nej till. Jätteskumt! Men två välutbildade personer hjälpte mig och gav mig tips på hur jag kan träna bort detta. Jag utsatte Timja för många "läskiga" personer som hon ville rygga undan för, och till slut brydde hon sig inte längre. Fast det var nog snarare för att hon var så trött av allt och någon frukost hade hon ju ännu inte fått.... Men jag ska träna vidare med detta, att låta främmande personer få klappa på hennes rygg och rumpa lite! Sedan så sade de att det kunde hänga ihop med det tredje kommande löpet - vi får väl vänta och se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar