1 jan. 2012

Gott nytt år - NEJ, säger en livrädd Timja

Nyårsafton var ingen dag för Timja. Jag har aldrig sett henne så rädd. Ändå var vi ute i Lindome där det är lite "lugnare" med fyrverkerier. Redan vid 23-tiden började hon skaka under bordet där vi satt och spelade spel, då de första fyrverkerierna började smälla. Vid 23.30-00.15 var det helt hopplöst. Med svansen mellan benen flydde hon in i duschen, ner till källaren samt in bakom datorn i ett hörn. Hon darrade så förtvivlat mycket och hyperventilerade. Ett tag ville hon inte ens ta ögonkontakt med en, och inte heller ta emot godis (!). Dock så lyckades jag vända det rätt bra. Mot slutet, strax efter tolvslaget, lyckades jag få i henne både godis och vatten samt lyckades få henne att jaga mig runt huset med svansen viftandes. Så förhoppningsvis så var avslutet bra i alla fall. Nästa år ska jag förbereda mig med lugnande medel. I mängder. Samt öva med knallpistol i skogen, typ.

1 kommentar:

Timjas mattes mamma sa...

Nyår måste vara en mardröm för små och stora vovvar. Finns det inte hörselskydd att köpa?

Skicka en kommentar