13 juli 2013

Utställning Tvååker


 Idag var det dags igen - nationell utställning i Tvååker med över 3000 hundar anmälda! Jag åkte dit med blott en förhoppning - att hon skulle övervinna sin blyghet inför domaren. OCH HON GJORDE DET! Okej, kanske inte till 100 % med domaren, en manlig sådan till och med, kunde både titta på tänderna, klämma och känna på rygg och ben så jag är nöjd! Hon gick därifrån med ytterligare ett Very Good och med lite extra träning, lite bantning (för oss båda! :D ) så kommer det nog att gå riktigt bra i Backamo vilken vi planerar att anmäla oss till.




Jag har inte riktigt fått kläm på hur man ställer upp hunden än!



Efter hundutställningen firade vi med att åka till stranden och springa loss. Jag kom att det var nog första gången Timja var på en "riktig" strand (riktig = vit sand, lång-grundt, snäckor, maneter & tång i små doser) och hon tyckte det var jättespännande! Sjögräsen som vajade under vattenytan var speciellt läskiga och spännande till en början, innan hon insåg att man kunde slita upp dem ur vattnet och springa loss och "döda" dem.






Allt slutade lyckligt för oss!

GLAD SOMMAR!

2 kommentarer:

MiaPia sa...

Hej Linnea!
Hoppas allt e bra med dig, karln & hunden!
Jag har ju ingen facebook längre, men händer ibland jag kikar in där för att se om det hänt något, idag var just en sån dag och jag såg att ni hade en blogg, så den ska jag allt följa.

Hoppas ni har det toppen.
Kram/ MiaPia

Anonym sa...

Nämen hej! Jag är lite seg med att uppdatera den här bloggen, men du får gärna ta en titt då och då :) Maken, hunden och jag lever och är glada, ska till Kreta om en vecka och ta ordentlig semester :) Kram!

/Linnea

Skicka en kommentar