31 dec. 2012

Nyår del 2

KABOOM!

Klockan är 18.20 och de har nyss börjat smälla lite här och var. Var ute och gick med Timja, började rätt bra. Jag gick på bestämt och lät henne inte dra åt varken höger eller vänster medan de small och en längre sträcka gick hon faktiskt utan att dra något alls! (dock rädd och med svans mellan benen). Men hon tog emot godis åtminstone. Överlag gick promenaden rätt bra, men visst drog hon stundtals som en galning och ville helst kräl-springa tillbaka hem. Väl hemma busade jag av henne vid takterassen och fick henne faktiskt att vifta på svansen. Hemma i hallen blev hon riktigt glad, speciellt när Pär sedan kom tillbaks från affären,då viftade hon glatt på svansen och alla bekymmer tycktes vara som borta.

Nu är Pär borta på promenad igen och jag är i köket med Timja. Hon har fått sitt grisöra och sin sista tablett - hon började tugga på örat, men efter några kraftiga smällare så har hon nu valt att kura ihop sig under min stol och skaka. Jag ignorerar henne och känner mig elak. Har tagit bort köksmattan i förberedande syfte och stängt till grinden till övriga hemmet så hon inte kan fly någonstans (hon har sin kort). 

Inväntar tolvslaget, men kan ana hur det blir...

Hoppas det blir bättre nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar