10 feb. 2012

Timja löper!

Timja har nu börjat löpa, förhoppningsvis ska hon bli en lugnare hund efter detta. Första löpet brukar ju harmonisera hunden någon, har jag hört. Men med Timja är inte något säkert... Hon har i alla fall fått ett par riktigt snygga trosor med svart spets. Jag hade bara tre val i butiken: helsvarta i fel storlek, gris-rosa skitfula, eller svarta med spets. Timja må vara en tik, men jag hatar rosa, så det blev svart. Hon fick även en "klura-ut-hur-jag-får-ut-godiset-leksak" på köpet, alltid något.

På valpkursen, utöver alla "vanliga" kommandon så tränar vi nu även
- "plats", dvs Timja ska göra en ursväng och sätta sig precis bredvid mig (tävlingsmoment)
- "åttan", en cirkuskonst där hon ska cirkla mellan benen. Vad nu detta ska vara bra för. Roligt, om inte annat.

Nu säger Timja och jag godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linnéa och Per. Hur har Timja mått under sitt löp? Sintra gick över i höglöp igår och är väldigt kelig. Överhuvudtaget har hon varit lugn och medgörlig och verkar inte lida av löpet alls. Att hon just nu går fint i kopplet är en mycket positiv (och uppskattad) bieffekt. Vi får väl se hur hon blir efter. Snart får hon leka med Rufus igen... De två är fortfarande bästisar. Träffar Timja sina syskon något?

Sintra ha nu också fått en egen blogg :-). Den finns på http://sintrabus.wordpress.com

Ha en riktig härlig helg i vårsolen
//Elisabeth (och Sintra)

Linnea och Pär sa...

Vi har inte märkt av något speciellt - möjligtvis har hon blivit lite lugnare samt drar mindre i kopplet, men det är svårt att säga om det beror på löpet. Nu har hon löpt klart i alla fall : )

Det var längesedan Timja träffade sina syskon nu, men det får väl snart bli av igen. Mina föräldrar bor i närheten av syster Pussel, så en träff kan nog ordnas. Kanske kan Timja hälsa på Sintra nån dag?

Följer eran (dvs Sintras) blogg, den är riktigt fin! Vem är det i familjen som är så bra på bloggande? :)

allt gott!

Anonym sa...

Sintra är nu i slutfasen av sin första löpperiod och ska snart få leka med brorsan Rufus igen. Det hade varit jätteroligt om Timja ville hänga med på bus någon gång också.

Bloggandet är det jag som står för. Tyckte att det blev väl mycket hund i min egen. Det är ett kul sätt att dokumentera vad som händer och kul att ha och gå tillbaka till. Dessutom har Sintra två lillmattar som flyttat hemifrån och genom bloggen kan de följa lite av det som händer :-)

Ha det gott!
//Elisabeth

Skicka en kommentar