22 okt. 2011

Stackarn´ är instängd i lägenheten

Stackars Timja, eller är det stackars matte?

Jag har varit dundersjuk denna vecka och har knappt orkat stå på benen. Pär har praktik och kan inte missa en dag, så Timja har fått stå ut med mig (eller jag med henne?). Timja har inte fått en riktigt promenad på 4 dagar nu - en lite längre kvällspromenad, möjligen - men utöver det bara ner och kissa/bajsa och upp. Hon har haft riktigt tråkigt i lägenheten under denna sjukvecka, hon har mest legat och sovit tillsammans med mig.

Men hon har skött sig bra, hon har sänkt sitt tempo till mitt och hon förstår att jag mår dåligt och rusar inte genom lägenheten och sprallar omkring som hon brukar göra. Dock hittar hon fortfarande på lite hyss. Mitt temperament och stubin är dock kortare när jag är sjuk, så Timja har fått sig en och annan orättvis utskällning, kanske lite hårdare än vad den borde vara. Hon fick tag i min fulla "snytpappers-påse" som stod på golvet och när jag kom tillbaka från toaletten var hela sovrumsgolvet utspritt med äckliga snorpapper. Stackars Timja, hon flydde med svansen mellan benen....

Nu är jag på förbättringsvägen och hoppas bli ordentligt frisk till nästa vecka. Då ska jag gottgöra Timja för alla tråkiga dagar hon fått stå ut med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar